Visie & Strategie

Distilleerderij Bruggeman is actief in de Benelux als producent, invoerder en verdeler van alcoholische dranken. Wij hanteren ons lokaal opgebouwd vakmanschap en leiderschap binnen de jenevercategorie om onze “local heroes”, onze eigen jenevermerken Peterman, Smeets en Hertekamp, verder uit te bouwen op de Benelux markt. Dit steevast met respect voor en behoud van hun authentieke Belgische identiteit en respectievelijke unieke positionering en consumptiemogelijkheden. Deze Belgische spirits verdienen het om geproefd te worden!

Dankzij de versmelting met de Franse groep La Martiniquaise bieden wij ook gerenommeerde internationale merken op de Benelux markt aan. De uitgebreide portfolio aan grote internationale rum-, vodka- en whiskymerken maar ook non-alcoholische fruitsappen voor cocktails sluit mooi aan bij de ‘spiritainment’-oplossingen die Bruggeman wil aanbieden. Zo lenen onze dranken zich tot de bereiding van cocktails, mocktails, longdrinks en aperitieven (= spirits allerlei) en maken het aldus mogelijk om voor de nodige vrijetijdsbeleving te zorgen (= entertainment).

Het Bruggeman team zet zich in om onze dranken aan de beste prijs/kwaliteit zo breed mogelijk toegankelijk te maken voor elk type consument. Zo maken we het eenieder mogelijk om op een verantwoorde manier te ontspannen en sfeervolle momenten te beleven.


 

Waarden

Spiritainment - Wij willen op onze eigen unieke manier ontspanning/beleving (= entertainment) toevoegen aan de (feest)dranken wereld (= spirits)

Passion - Team spirit, verbondenheid en betrokkenheid zijn key in het verder uitbouwen van ons bedrijf en onze merken.

Independence - We varen onze eigen koers  rekening houdend met de langetermijnstrategie van de groep

Responsibility - Wij nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid op door een verantwoord gebruik van onze producten te stimuleren

Infinite creativity - We streven een pioniersrol na bij het ontwikkelen van nieuwe producten, het uitdenken van innovatieve concepten en het genereren van andere consumptiemogelijkheden

Trustworthiness - We luisteren naar en overleggen continu met stakeholders als aandeelhouders, klanten, leveranciers, consumenten en werknemers om zo toegevoegde waarde te bieden

Standard quality - Kwaliteit is key waarbij ccertificatie van de site (BRC/IFS) en producten (medailles van internationale wedstrijden) legio zijn